“La primera tarea de la educación es agitar la vida, pero dejarla libre para que se desarrolle."

Maria Montessori

divendres, 20 de novembre del 2015

Projecte de treball

El Mediterrani i el Calidoscopi ens hem juntat per a escollir el projecte de treball. Després de les propostes i les votacions anem a estudiar ELS PEIXOS!



Esperem els vostres materials per a començar a aprendre moltes coses!

Ambients oberts

Ens encanta obrir les portes de les nostres aules!



dimecres, 11 de novembre del 2015

ESPAI PEDAGÒGIC

Si teniu un moment llegiu aquest fragment de l'article "Al pati no tan sols s'hi juga a futbol", parla d'algunes situacions a les que els vostres fills i filles han d'enfrontar-se i resoldre.

Al pati no tan sols s’hi juga a futbol

L’alumnat aprèn a ser autònom i a estimular la capacitat de jugar

“El pati és l’espai de llibertat de l’alumne a l’escola i on afloren més les seves emocions”, explica Imma Marín, directora de la consultoria pedagògica Marinva i experta en educació en el temps de lleure. Un pati ben gestionat té una doble funció. D’una banda, l’alumnat aprèn de manera autònoma a organitzar-se, prendre decisions, utilitzar la seva creativitat o superar conflictes i, de l’altra, estimula la seva capacitat de jugar. Segons Marín, es tracta d’una capacitat a la qual sovint no es dóna la importància que es mereix, tot i que ajuda a formar aspectes clau de la persona perquè permet treballar l’autoestima, aprendre a afrontar reptes, esforçar-se per superar-los, despertar la curiositat, sotmetre’s a normes i pautes de convivència i desenvolupar defenses a la frustració o l’empatia, entre moltes altres coses. “Tot el que es treballi al pati -la creació d’hàbits, gestionar problemes- ajuda a posar una base en els infants que pot ajudar a prevenir problemes més greus de cara al futur”, afegeix l’experta.

http://www.ara.cat/societat/Al-pati-futbol-contra-bullying_0_1367263307.html

dimarts, 10 de novembre del 2015

Ambients oberts

Divendres passat vam obrir els ambients del Calidoscopi i del Mediterrani. Els xiquets i les xiquetes estàven molt emocionats d'obrir les portes i poder anar experimentant en qualsevol raconet.